نقاشی که با خرمای دشتستان بوشهر تابلوهای زیبایی خلق می کرد

خرمای دشتستان بوشهر ممکن است فواید سلامتی بسیار قدرتمندی مانند افزایش انرژی، افزایش آهن در بدن و کمک به هضم داشته باشد.

خرما سرشار از مواد مغذی، فیبر و آنتی اکسیدان های مختلف در سراسر جهان است این میوه های خشک به دلیل خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد توموری خود ممکن است در درمان بیماری های مختلف مفید باشند.

خرما میوه شیرین و جویدنی درخت خرما است خرما هزاران سال است که غذای اصلی خاورمیانه بوده است مسلمانان نخل خرما و خرما را مقدس می‌دانند و در طول روزه‌داری مذهبی ماه رمضان، این میوه‌های خشک جزء رایج رژیم غذایی هستند.

هر خرما بسته به نوع آن می تواند حدود 60 تا 70 درصد شکر و مقدار زیادی فیبر داشته باشد که آن را به عنوان یک تقویت کننده انرژی سالم ایده آل می کند همچنین سرشار از آهن است و ممکن است به مبارزه با کم خونی کمک کند.

خرما

خرما در حال حاضر در سراسر جهان محبوب است و به عنوان یک شیرین کننده طبیعی در اسموتی ها، آب میوه ها، میله های غذایی و محصولات پخته شده مانند کیک و کلوچه استفاده می شود.

همچنین می توانید انواع درجه یک که با بادام یا کره بادام زمینی پر شده است و محصولات ویژه مانند ملاس خرما، یک شربت چسبناک شیرین که می توان روی پنکیک یا فرنی بریزید، خریداری کنید.

خرما منبع خوبی از انرژی، فیبر، قند و انواع ویتامین ها و مواد معدنی است مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، آهن، فسفر، سدیم، پتاسیم، منیزیم، گوگرد و روی در آنها یافت می شود.

به غیر از مواد مغذی فوق، ممکن است حاوی ویتامین های مهمی مانند تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین B6، فولات، ویتامین A و ویتامین K نیز باشند.

محققان کرنل، چانگ یونگ لی و محمد علی الفارسی، نشان می دهد که بیش از 15 درصد از نیاز روزانه به مواد معدنی ضروری مانند مس، پتاسیم، منیزیم و سلنیوم را می توان برآورده کرد با مصرف 100 گرم خرما یا حدود 4 عدد خرما بدون هسته در روز.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.